Mini Swooshes Are Back On The Nike Air Max 1

Inviato da janbouchra9 
ATTENZIONE! Questo forum sostituisce il precedente, pertanto tutti gli utenti
sono pregati di registrarsi nuovamente qui
Il vecchio forum rimane, a scopo di sola consultazione, a questo indirizzo:
forum.raven-distribution.com/old/.
Mini Swooshes Are Back On The Nike Air Max 1
10 settembre, 2017 [07:02]
Bel me (William) Burroughs: een gesprek met Barry Miles
Barry Miles is een tegencultuur icoon die over de pictogrammen van de tegencultuur schrijft. Hij is een chronische man van de jaren zestig, wier aandacht voor zijn ritmes en rebellies hem heeft genomen van de beroemde Indica boekhandel en galerij (als mede-eigenaar) - waar John Lennon voor het eerst Yoko Ono ontmoette - tot de oprichting van de International Times ondergrondse krant, Tot zijn nieuw uitgegeven en liefdevol onderzochte biografie van William S. Burroughs.Veracht op iedereen zoals Miles, de biograaf van Allen Ginsberg, Paul McCartney, Frank Zappa, Charles Bukowski en anderen, en nu, Burroughs, bespreekt het allemaal in dit interview.Davis : Call Me Burroughs: Een leven is een belangrijke uitspraak en zal zeker de definitieve uitspraak van Burroughs zijn voor deze generatie. Kunt u spreken aan welke ruimte dit boek voldoet aan Ted Morgan's Literary Outlaw? Miles: Literary Outlaw was de baanbrekende Burroughs biografie, maar werd gepubliceerd in 1988, negen jaar voordat Burroughs overleed. Ik heb het opzettelijk niet opnieuw gelezen, maar zoals ik herinner dat hij nauwelijks de Burroughs 'tweede carrière als kunstenaar heeft aangeraakt, ging hij niet over zijn plakboeken, fotocollages of avantgarde-experimenten met fotocollages en snijbanden. Veel meer onderzoek is gedaan sinds het boek van timberland schoenen heren Morgan, inclusief volledige boeken op zijn tijd in Texas, boeken over de homoseksuele scene in Tanger, en zelfs een poging om elk boek te lezen dat Burroughs bekend heeft gelezen. Een van mijn eerdere Boeken waren over Burroughs, Ginsberg en Corso's tijd in Parijs in het Beat Hotel. Veel van deze informatie die ik heb getrokken. Ik ben ook in staat geweest om enkele fouten in Morgan's boek te corrigeren, onvermijdelijk in een eerste biografie. Ook heb ik een aantal van de leemtes ingevuld: Burroughs woonde bijvoorbeeld meer dan 10 jaar in Londen, een tijd dat Morgan gaat meer of minder over als hij niet van Engeland houdt. Davis: Is dit omdat Ted Morgan echt een Fransman is, geboren Comte St. Charles Armand Gabriel de Gramont? Dit is een ernstige beschuldiging! Miles: Dat weet ik niet. Toen hij aan het werk nike air force 1 dames was, werkte ik aan mijn Allen Ginsberg biograaf, en ik was van tijd tot tijd tevreden met Ted. We hebben het goed gedaan, tot en met mijn Eigen klein portret van Burroughs, een inleiding tot zijn werk El Hombre Invisible, waarmee Ted bezwaar maakte. Zoals ik al zei, heb ik het boek van Ted in 20 jaar niet gelezen, dus ik kan niet zeggen hoe mijn boek verschilt van zijn Behalve dat ik rechtstreekse citaten gebruikt, terwijl hij met een 'binnenlandse monoloog' heeft geprobeerd, of hoe hij het ook beschrijft, waarin hij de antwoorden van Bill op zijn vragen parafraseerde, zodat het hele boek zo'n soort Bill klonk, maar je was nooit zeker Als het was Bill of Ted praten. Het was een baanbrekend boek en alle toekomstige biografen van Burroughs moeten hem daarvoor bedanken en voor het verkopen van zijn onderzoeksbanden en papieren naar de U van Arizona in Tempe, waar elke geleerde hen kan gebruiken. Ik heb sinds 1965 op Burroughs gewerkt, en Call Me Burroughs vermeldt je lange associatie. Wat is het dat handhaaft, om een ​​idee te lenen van Oliver Harris, jouw 'fascinatie' met Burroughs? Miles: Ik was een kunststudent toen ik de Naakte Lunch voor het eerst ontdekte. Ik had de gebruikelijke tiener-romantische ideeën over boheemisme en het artistieke leven, maar de enige mensen die het leven leken waren de Beats. Ik was in de buurt van Londen en bleef in een gezamenlijk appartement van een vriend. Ik herinner me dat een van de bewoners Peter Wollen was - later hoofd van de UCLA Filmafdeling - die op een dag opmerkte: 'Dit is zo'n cool pad, man. Er is altijd een frisse kopie van Naakte Lunch op de tafel. ' Dit was wanneer kopieën van de Olympia Press-editie uit Frankrijk moesten worden gesmokkeld, zoals het in Groot-Brittannië werd verbannen en nog niet in de VS gepubliceerd. Burroughs was toen - in 1960-61 - het prototype cool individu. Hij was geassocieerd met alles wat illegaal was, homoseksualiteit, drugs, hij had zelfs zijn vrouw vermoord, heel erg romantisch voor een naïeve 18-jarige. En het boek was vol pothead humor, en was voor ons, hilarisch grappig. Door de jaren heen heb ik Burroughs leren kennen en altijd gedacht dat hij niet alleen een geweldige schrijver was, maar dat had hij politiek een soort gezond cynisme dat altijd het geaccepteerde standpunt uitdagen: hij stond tegenover alle controlesystemen en maakte je alles aan het vragen , Allemaal ontvangen ideeën, alles van patriottisme, religie, seksuele mores, drugs, alles. Mijn rol in het leven is altijd redactioneel geweest, dus ik heb hem gepubliceerd, zijn boeken in mijn boekwinkel verkocht, gesproken woordopnames geproduceerd, zijn bibliografie geschreven, twee van zijn fotoshows georganiseerd en eindelijk de full-length biografie geschreven die ik altijd wilde schrijven . Davis: U merkt op dat de myth van Burroughs romantisch was voor de naïeve 18-jarige versie van uzelf. Ik was op de conferentie van de Burroughs Century in Bloomington afgelopen weekend en op een afsluitende late-night kostuumpartij die een schat van niet-academische Indiana-jeugd trok, merkte ik op de standaard Burroughs fetishisaties op het scherm: junkie, vrouwmoordenaar, enz. Een Vrouw was gekleed als een heroïne naald. Wat vind je nu van alles, vooral na het schrijven van Burroughs? Trekt u de oude romantiek van de Burroughs myth nog steeds? Miles: Nou, dat ik al 30 jaar bekend ben geweest met Bill, en nu jarenlang zijn leven en werk bestudeerde, heb ik natuurlijk niet meer die adolescentische romantische kijk op hem als de gemartelde boheemse kunstenaar. Ik weet te veel van hem en heb te veel van zijn thuisleven gezien om hem nog meer te proberen. Ik voel me nog steeds dat hij een belangrijke schrijver en denker is, en ik denk dat zijn ideeën en voorspellingen over controlesystemen steeds vaker worden aangepakt, met name in deze dagen van massale bewaking door regeringen. Met informatie komt macht over mensen, en de Verenigde Staten en de Verenigde Staten gaan zeker in de realm van de Big Brother, net zoals Bill voorspelde. Op een manier beschouw ik hem als mentor nog steeds, ook al dacht ik dat sommige van zijn ideeën crackpot waren. Davis: Welke onverwachte openbaringen ontdekte je tijdens het schrijven van Call Me Burroughs? Miles: Ik heb er weinig van gevonden dat ik het al niet weet omdat ik sinds 1965 in Bill's circles was geweest. Maar ik heb veel fascinerende details onthuld over zijn vroege dagen in Londen - 1960-1964 - dat Was mij helemaal onbekend, fascinerend en amusant. Meestal ging het om het herzien van mijn begrip van de relaties en vriendschappen in zijn leven en te zien hoe veel hij veranderde telkens wanneer hij verhuisde naar een nieuwe stad: nieuwe kleren, nieuwe vrienden, nieuwe kijkers, nieuwe houdingen. Hij was altijd bezorgd om in te passen in welke scène hij zich bevond. Davis: lees je nog steeds Burroughs 'werk, of lees het op dezelfde manier? Of is het risico voor de biograaf dat het werk van het vak iets zal verliezen Magie door het onderzoeksproces? Miles: Nou, dit boek is nog niet over, ik ben nog in de publiciteit, maar ik lees nog steeds Burroughs. Ik ben nog steeds niet gebrandmerkt. Ik blijf iets nieuws vinden. Toen James Grauerholz en ik samen de geredigeerde editie van Naked Lunch hebben bewerkt, moet ik ongeveer 20 keer Naked Lunch hebben gelezen en tenminste nog eens zes keer dit schrijven Boek. Ik vind het nog steeds grappig. Ik denk dat zijn werk altijd zo veel van mijn leven was dat er nooit gevaar was om de magie te verliezen. Als dat alles, geniet ik er steeds meer van en ik vind het nog steeds wat ik wou dat ik had Zet het boek in. Davis: U merkt op dat 'Het merk Burroughs komt in vele rassen.' Ligt het geheim van de blijvende interesse in zijn productie? Miles: Ik denk dat je gelijk hebt. Hij is veel voor veel mensen, mensen Project op hem wat ze willen, een beetje als het beroep van een jongensband of Elvis Presley. De echte Burroughs blijft verborgen, El Hombre Invisible, terwijl hij bewonderd wordt van zijn experimenten met taal, proto-kritieke theorie, naar zijn geweren En rol als grootvader van punk. En alle stations tussenin. Davis: Oké, zeker T Burroughs is veel meer zichtbaar als een 'merk' dan J.D. Salinger of Thomas Pynchon, wiens 'merken' door middel van bepaalde lipdienst tot 'onzichtbaarheid' worden verwoord. Wat maakt de publieke figuur van Burroughs onzichtbaarder dan Stephen King? Is het de kritiek die zijn werk beoogt te produceren? Miles: Oké, toen hij in 1974 in Amerika terugkeerde, realiseerde hij zich dat in Amerika je een merk bent geworden, en je moet het beroemdheids spel spelen om boeken te kunnen verkopen. Terwijl hij eerder zijn verbinding met de Beat Generation afgespeeld heeft, speelde hij het nu. Kerouac, die hij in 1958 met relaties verbroken, werd een oude vriend. Als mensen wilden dat hij de peetvader zou zijn, dan speelde hij die rol voor hen. Hij had het geld nodig. Ik denk dat ik naar zijn vroegere leven verwijzde, voor 1974 toen hij serieus uit het publieke oog wilde blijven. Na 1974 was hij bereid om deel uit te maken van die scène, hoewel hij geen interesse had in rock and roll, punk of de meeste beroemdheden die voor hem regelmatig werden geparadiseerd. Davis: Ondanks het ruime bewijs van zijn niet-romanwerk, is Burroughs pigeonholed als romanschrijver? Miles: Ik denk dat mensen snel de mate van zijn werk realiseren als ze hem beginnen te onderzoeken. Er zijn talrijke boeken over zijn schilderijen, collages en meer recent zijn fotografie geweest. Zijn gesneden films zijn in academische kringen op grote schaal besproken. Hij is bekend van hedendaagse muziekfans over het hele bord van werken met Laurie Anderson en John Cage naar Kurt Cobain en Hip Hop bands. Critics zoals mensen om in hun genre te blijven omdat literatuur kritici niet kunnen schrijven voor de beeldende kunstpagina's, maar Burroughs is erg een postmodernist en combineert zijn genres.Davis: ik heb mijn schrijven op Burroughs gewerkt als een Argument tegen de over-mythologisering van de man. Denk je dat Burroughs meer op dit moment een culturele figuur is dan een auteur? En zo ja, wat zijn de implicaties hiervan? Miles: Ik denk dat films zoals William S. Burroughs: The Man Binnen helpen niet in dit opzicht, omdat ze zich concentreren op Burroughs als beroemdheid. Ik ben persoonlijk altijd gekant tegen de cultus van de beroemdheid, die het oppervlak viert en het werkelijke bericht negeert. Burroughs zelf had geen idee wie de meeste bekende beroemdheden waren. Hij dacht dat Andy Summers and Sting politie waren; Toen hij Jimmy Page for Crawdad interviewde, kon hij niet leiden tot Led Zeppelin en vastzetten op veilige grond door magie te bespreken; Kurt Cobain leek net als een versteurde jonge man. Hij realiseerde zich echter dat dit zo is hoe boeken in Amerika worden verkocht, en steeds zo overal, zodat hij ermee ging. Als zijn roem meer mensen aan het werk voorstelt, dan kan het niets anders dan goed doen. Als het hem alleen een cultuurfiguur maakt, dan is er niet veel opgedaan. Davis: Ik ken de regisseur Yony Leyser en deed een paar uur de moeite waard om het script te raadplegen. William S. Burroughs: The Man Within. Ik vertelde hem toen we een show bij Lake Forest College hielden dat, terwijl ik zijn filmmaking bewonderde, ik ook niet eens ben met de nadruk van de film, welke trends naar de mythopoetische. Natuurlijk was Yony vrij jong toen hij het maakte, en misschien is het de film die veel jonge Burroughs fans zouden hebben gemaakt. Was de beruchte Nike-commerciële (een versie) onderdeel van dezelfde impuls om mee te gaan? Miles: De Nike commercial was simpelweg een manier om genoeg geld op te wekken om te garanderen dat hij op zijn leeftijd gezondheidszorg zou hebben nu hij Engeland had verlaten waar hij het gratis zou hebben gehad. James Grauerholz wilde een bepaald bedrag opzij zetten En ik denk dat dat is gebeurd. Niemand had zo'n reactie van mensen verwacht: de meeste van degenen die hem bekritiseerd hadden vaste banen, kregen lonen van gewone grote Amerikaanse bedrijven. Waarom dachten ze dat Burroughs niet hetzelfde zou moeten doen dan ik (dit is voor elke kritiek op Nike's werkpraktijken voor zover ik me herinner). Dus ja, hij ging samen met de Amerikaanse manier van leven. Davis: Jouw onderwerpen zijn vaak grotere culturele momenten - Hippies, de Britse Invasie - of grote tegencultuurcijfers Allen Ginsberg, Frank Zappa, Paul McCartney om maar een paar te noemen. Is er vandaag nog een tegencultuur? Zo ja, welke boeken moeten worden geschreven om het te documenteren? Miles: Ik zou denken aan de bezettingsbeweging en Edward Snowden, WikiLeaks enzovoort, er is een zeer actieve tegencultuurbeweging, het is gewoon dat de ondergrondse persquivalent nu online en globaal is. Ik wil graag de juiste documentatie zien van zijn voorgangers Zodat de huidige generatie nauwkeurige informatie bewerkt, want net zoals de hippies - zogenaamd - de Beats als mentors gebruikt hebben, kijken de jongeren van vandaag naar de hippies en de jaren zestig tegencultuur voor inspiratie. Het omvat mensen zoals Burroughs die Werkten door die periode, maar bevat nu ook Jimi Hendrix, Bob Marley, Lou Reed, de Beatles, enzovoort, maar ook cyberpunks, actuele punks en buitenstaanders zoals Genesis P-Orridge. In Groot-Brittannië, die deze scene vandaag de dag is Ik ben het meest bekend met de tegenkultuur in Londen is voornamelijk in de beeldende kunst, met honderden kleine experimentele galerijen in het East End en Fitzrovia, vaak gerund door kunstenaarscollectieven. Het werk is meestal niet erg goed, maar de energie en de opwinding, de gesprekken en de vriendschappen zijn geweldig. Davis: Wat is de plicht / rol van een biograaf in de 'waarheid', met name voor een figuur als Burroughs, waarvan de relatie tot gezaghebbend verhaal hoog opgeladen is? Miles: Ik heb altijd objectiviteit geprobeerd, 'gewoon de feiten', en liever de leser te laten opvatten of de activiteiten van mijn onderwerp verwerpelijk, lofwaardig of baanbrekend waren. Ik probeer mijn vakken te laten zien als echte mensen, niet Goden of 'grote leraren'. Ik ken meestal mijn onderwerpen voor de hand en ik heb nog geen god ontmoet. Davis: Dit lijkt het juiste beleid, met name bij Burroughs. Toch zal de volgende biograaf van Burroughs, misschien een generatie van nu, Call Me Burroughs op de hoogte brengen om uw vooroordeel impliciet uit te drukken, zoals Morgan's hekel aan Londen? Miles: Mijn generatie zal de laatste zijn die persoonlijk de Beat heeft gekend Generatie leden waarover we schrijven. Ik hoop dat er een nieuwe generatie is, want dat betekent dat er nog steeds interesse is voor Burroughs en zijn werk. Ik weet zeker dat ze dingen in het boek vinden die verkeerd zijn. Nu beschouwd als redelijk verwerpelijk, terwijl er op dat moment weinig publieke censuur op het seks toerisme was, enz. Wie kan vertellen wat ze zullen vinden waardig of boos! Davis: Zou je Bill willen vinden dit boek leuk? Miles: Nou natuurlijk zou ik . Maar ik vond het makkelijker om te schrijven over een aantal van zijn meer zorgeloos gedrag, meer slordigheid van actie en domme ideeën, nu dat hij het niet kan lezen. Hij schoot zich niet van de waarheid af, zelfs als de feiten pijnlijk waren, Zo lang heb ik mijn feiten gelijk, ik t Hink dat hij het werk dat erin ging, zeker zou respecteren. Toen ik mijn Allen Ginsberg biografie publiceerde, nam Allen me op om te vragen of hij bij de New Jersey Labor Herald werkte voor of na zijn werk in de lintfabriek en eens vroeger vroeg toen zijn moeder stierf. Hij vond het makkelijker om een ​​biograaf bij de hand te hebben om de feiten te behandelen. De meningen en ideeën hield hij aan zichzelf. Ik denk dat Bill zich bezorgde dat de totale boog van zijn leven gedocumenteerd was, ja, ik hoop dat ik hem een ​​dienst heeft gedaan. Davis: Het is makkelijk te begrijpen hoe de documenten de arbiter kunnen worden van de werkelijkheid van het vak, en denk je dat Bill dezelfde vragen zou hebben gevraagd, waarin hij leefde? Op een andere manier, hoe belangrijk waren de datums en de tijd voor de man die de voorbije introfragmenten eindeloos scheurde? We weten dat sommige data erg belangrijk waren voor zijn werk - 17 september 1899 - maar was hij het soort persoon om zijn eigen leven te inventariseren, om een ​​retroactieve lineaire verhaal te creëren? Mijl: Vanaf het einde van de jaren zestig gebruikte Bill zijn manuscripten zeer precies en creëerde hij zelfs in het begin van de jaren zeventig zijn eigen kalendersysteem. Zoals u zegt, hebben bepaalde dagen een bijzondere betekenis voor hem gehad, maar hij was niet iemand die helemaal over een lineaire verhaal zorgde. Zijn eigen herinneringen waren allemaal opgeruimd en hij vond het zo leuk, omdat de willekeurige juxtaposities soms interessante verbindingen tussen mensen en gebeurtenissen maakten die hij niet eerder had opgemerkt. Davis Schneiderman is een Burroughs scholar en schrijver, en de auteur meest recent van de appropriatie roman [SIC].
Spiacente, solo gli utenti registrati possono intervenire. Cosa aspetti a registrarti?

Clicca qui per collegarti

Online Users

Guests: 16
gli altri forum di Raven Distribution:
il forum ufficiale di Munchkin
il forum ufficiale di IK Warmachine